lördag 21 februari 2015

Bloggstart

Flickan bakom denna nya blogg är en sjuttonårig finlandssvensk som studerar till kock på andra året, älskar bakning & matlagning över allt annat och är vegetarian sedan ca ett år tillbaks.

Jag försöker hålla nere på socker, gluten och mjölkprodukter så långt det går. Det fungerar inte alltid, vid lunchen i skolan exempelvis, men åtminstone hemma. Alltså äter jag förutom vegetariskt förstås även veganmat och mycket raw food. Jag älskar all sorts superfood och köper upp mina pengar på chiafrön, kakaonibs, mullbär och allt sådant som bara är så fantastiskt gott! Något av det godaste jag vet är jordnötssmör och använder upp en burk på säkert en vecka. Urtekrams - mums <3

Frukost är det godaste som finns på dagen och några favoriter är chiapudding, raw fruktgröt, raw bovetegröt/hirsgröt och en skål havregurt med goda toppings.

Här tänker jag dela med mig av en massa goda recept, båda saligt och sött, tips på goda superfoods, recensioner på någon ny produkt och en massa annat jag hittar på.

Hoppas ni gillar't!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar